Ijzersterke identiteit
De Broodbode is een paar jaar geleden begonnen met hun marketing. Een nieuwe menukaart ontwerpen stond op de planning. Dit proces is prima verlopen. Totdat ze meerdere uitingen nodig hadden en het aantal vestigingen groeide. Het werd een beetje een rommeltje, omdat er geen eenheid te zien was in de verschillende uitingen. Tijd om creatieve hulp in te schakelen. Ze begonnen met een zoektocht online. Al snel kwamen ze bij ons uit. Wij mochten aan de slag met rebranding en een style guide.
Tijd voor verandering van de look and feel van de Broodbode. Wij mochten het merk in een nieuw jasje stoppen. Dat betekent onder andere nieuwe kleuren, nieuwe lettertypes en nieuwe fotografie. En om dit consistent door te blijven voeren voor in de toekomst, is er een style guide ontwikkeld. Handig voor de franchisers en de diverse vestigingen.
De Broodbode heeft nu een frisse, aansprekende huisstijl. Het is een eenheid geworden. Geschikt voor een jonge doelgroep die van lekker eten houdt, maar ook een bewuste levensstijl nastreeft. De diverse vestigingen kunnen nu sneller makker en in een eenheid communiceren, waardoor het merk steviger gepositioneerd wordt.
Een broodje Toscaanse kip, carpaccio truffel of een broodje beenham. Keuze uit ciabatta meergranen, ciabatta wit, focassia of spelt. We hebben het natuurlijk over lunch- en cateringbedrijf De Broodbode. Een waar begrip in de regio Twente. Begonnen in 2009 in Enschede.
Voor de Broodbode hebben we een rebrandingstraject doorlopen waarbij we het bestaande logo hebben geoptimaliseerd. Dit omvatte subtiele aanpassingen zoals het beter afstemmen van de hoofd- en subkleuren en het verbeteren van de letterafstand. Ook hebben we een liggende variant van het logo ontworpen om meer flexibiliteit te bieden. Daarnaast hebben we extra fonts toegevoegd om de merkidentiteit te versterken. We hebben de huisstijl speelse elementen gegeven zoals stempelachtige labels en getekende doodles bij de fotografie. Deze elementen zijn toegepast op verschillende middelen, waaronder sapstickers, broodzakjes, dozen, menukaarten en tafelkaarten.
Voor Broodbode Almelo hebben we een unieke bioscoopcommercial ontwikkeld, waarin we niet alleen hun verhaal vertellen, maar ook een aantrekkelijke actie voor klanten hebben gepromoot. Door gebruik te maken van creatieve beelden en een sterke boodschap, hebben we een effectieve campagne neergezet die zowel in de bioscoop als online het publiek wist te boeien. Bekijk de video hieronder en laat je inspireren door ons werk!
Voor de website, menukaarten en andere uitingen is het voor De Broodbode uiteraard belangrijk om mooie beelden van het aanbod te laten zien. Om al die smakelijke broodjes en drankjes in beeld te brengen heeft onze fotograaf overheerlijke foto's gemaakt van al dat lekkers. Krijg je dan ook niet direct zin in een Broodbode lunch?
Eigenaar Bob van der Velde vertelt: “De eerste indruk was heel goed van TeamCreative. Vriendelijk en behulpzaam. De samenwerking verliep soepel. Er werd goed geluisterd naar onze wensen en ze dachten mee waar nodig. De lijnen waren kort, waardoor ze snel konden schakelen. De rebranding met alle bijbehorende uitingen is consistent doorgevoerd. Hierdoor is er echt een eenheid ontstaan. Wat wij voor ogen hadden, is ook uitgekomen. We zijn erg blij met de eindresultaten. Van echte kwaliteit!”
"De eerste indruk was heel goed van TeamCreative. Vriendelijk en behulpzaam. De samenwerking verliep soepel."
Bob van der Velde Broodbode
Genoeg over ons...