Je gloednieuwe website voor je startende onderneming is gelukt. Yes! Je bent er helemaal klaar voor: laat die klanten maar komen. Maar er gebeurt niet zoveel. Hoe kan dat? Er is nog één belangrijk aspect waar je op moet letten: de bezoekers. Hoe zorg je er nou voor dat jouw prachtige website een drukbezochte website wordt? Lees onze vijf belangrijkste tips.
1. Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
Je kunt je website optimaliseren voor Google. Dit noemen we SEO. Des te hoger je in Google staat bij de organische zoekresultaten, des te meer kliks je krijgt naar je website. Google toont in de zoekresultaten de meta titel en meta omschrijving. De meta titel en de meta omschrijving kun je vergelijken met borden, vlaggen en gevels in een winkelstraat. Ze vallen op. Dat is ook de bedoeling bij je meta’s. Ze moeten prikkelen om ervoor te zorgen dat mensen klikken op je zoekresultaten en doorgaan naar je website. Zijn jouw meta’s niet interessant? Dan zal er niemand doorklikken. Gemiste kans!
2. Start met bloggen (en houd vol)
Bloggen is een geweldige manier om meer bezoekers op je website te krijgen. Door te schrijven over onderwerpen die spelen bij de doelgroep werk je aan je autoriteit en creëer je content om op gevonden te worden in Google.
3. Maak jezelf zichtbaar op social media
Heb je een gaaf blogartikel geschreven en gepubliceerd op je website? Deel dit dan ook op social media. Grote kans dat het via je social media kanalen aardig wat websitebezoek oplevert. Tip: publiceer het artikel niet alleen op de pagina’s van het bedrijf, maar deel het ook via je je persoonlijke kanalen. Zorg er hierbij voor dat andere mensen je bericht delen, like en commentaar geven voor een nóg groter bereik. Gebruik stellingen en daag lezers uit interactie te hebben.
4. Schrijf gastblogs voor op andere websites
Probeer je blogs ook gepubliceerd te krijgen op andere, vaak bekeken, relevante websites. Hierdoor kun je je professionaliteit en websitelink tonen op een website waar jouw doelgroep zich al regelmatig op bevindt en zo meer exposure voor je bedrijf en website krijgt.
5. Vraag of anderen naar jouw website willen linken
Linkbuilding is niks anders dan linkjes krijgen van andere websites naar jouw website. Hierbij zijn twee dingen belangrijk: kwantiteit, je wilt zoveel mogelijk links krijgen. En kwaliteit, je wilt de beste links krijgen. Oftewel: je wilt zoveel mogelijk goede en waardevolle links krijgen. Google vindt het fijn als een website veel goede links heeft. Tip: vraag of relevante partners, vrienden, bedrijven en websites naar jou willen linken.
Bonustip: remarketing/retargeting
Ok. We hebben al vijf tips gehad, maar deze tip geven we je graag nog even mee. Het is mogelijk om het verkeer dat al een keer op je website is geweest te remarketen. Maar hoe werkt remarketing? Iemand bezoekt jouw website, maar gaat weg voordat hij tot conversie overgaat. Je stuurt gericht advertenties naar die persoon. In het ideale geval doet die persoon (toch nog) een aankoop bij jou. Je stimuleert dus bezoekers die je website eerder al bezocht hebben om je website opnieuw te bezoeken. Remarketen kan onder andere via LinkedIn, Facebook, Instagram en relevante websites.
Enthousiast geworden?
In dit artikel hebben we je allerlei tips gegeven waarmee je meer websitebezoekers zult genereren. Bij TeamCreative gebruiken we al deze technieken in onze inbound marketingstrategie. We vertellen je hier graag meer over. Neem geheel vrijblijvend contact met ons op.
Stel je vraag via WhatsApp!
Stuur ons een bericht.
Kunnen we jou ergens mee helpen?
Klik hier!
Voor direct contact kunt u gebruik maken van onze live chat
Start een chatTijdens onze Open Dag willen we graag stil staan bij een mooi goed doel uit de regio, Kans voor een Kind. Ben je van plan om tijdens onze open dag een cadeau mee te nemen? We willen je bij deze vragen om dit te geven in vorm van een donatie voor Kans voor een Kind! Laten we samen zoveel mogelijk kinderen helpen.
Tijdens de Open Dag is er de mogelijkheid tot een vrije gift. Ook kun je van tevoren een bedrag overmaken op:
Rekeningnummer - NL30 KNAB 0400 5584 40
Ten name van - 20 jaar TeamCreative
Onder vermelding van - Donatie Kans voor een Kind
Alvast bedankt voor jouw bijdrage!