Wil jij meer bezoekers op je website? Overweeg je hierbij om Google Ads in te zetten; het adverteren in de Google zoekresultaten, op Youtube of via display advertenties. Om dit allemaal goed in te stellen en maandelijks bij te houden kost aardig wat tijd. Wil je het adverteren uitbesteden? Dan zijn er een paar punten waar je rekening mee moet houden. Deze willen we graag even onder de aandacht brengen.
We hebben het al eens meegemaakt bij een klant die hun advertentieaccount bij ons neer wou leggen. Het bleek helaas dat ze zelf geen eigenaar waren van hun eigen account. Hierdoor waren ze nog afhankelijk van hun oude marketingbureau om alles over te zetten. Gelukkig waren ze op goede voet met elkaar en was de omschakeling wel te regelen. Maar wat als het contact niet meer zo goed is?! Het is altijd beter om als bedrijf zelf eigenaar te zijn van een advertentieaccount, waarbij je jouw marketingbureau toestemming geeft om je account te beheren. Zo heb je ten eerste volledige controle over wie je toegang geeft tot je account, ten tweede heb je zelf ook inzicht in de resultaten van de advertenties. Je kunt altijd zelf ook even inloggen om een kijkje te nemen.
Weet je wat je marketingbureau exact voor je doet? Zo niet, vraag het dan gewoon! Zorg ervoor dat je goed geïnformeerd bent. Begrijp je niet alles? Dan is het absoluut geen schande om vragen te stellen. Goede marketingbureaus helpen je met veel plezier.
Uiteraard kost het adverteren via Google geld. Houd er echter rekening mee dat je de advertentiekosten en de vergoeding voor het geleverde werk apart houdt. Stel je voor dat je één vast maandelijks tarief betaald aan je marketingbureau, wie zegt dan hoeveel geld er daadwerkelijk naar de advertenties gaan? Door dit gescheiden te houden, houd je het transparant. Betaal zélf je advertentiekosten aan Google, maar ook je andere marketingplatforms (Facebook, LinkedIn, Bing, …) en betaal apart aan je marketingbureau voor hun geleverd werk. Zo weet je exact waar je geld naartoe gaat en hoeveel er gespendeerd wordt aan je marketing.
Stel je vraag via WhatsApp!
Stuur ons een bericht.
Kunnen we jou ergens mee helpen?
Klik hier!
Voor direct contact kunt u gebruik maken van onze live chat
Start een chatTijdens onze Open Dag willen we graag stil staan bij een mooi goed doel uit de regio, Kans voor een Kind. Ben je van plan om tijdens onze open dag een cadeau mee te nemen? We willen je bij deze vragen om dit te geven in vorm van een donatie voor Kans voor een Kind! Laten we samen zoveel mogelijk kinderen helpen.
Tijdens de Open Dag is er de mogelijkheid tot een vrije gift. Ook kun je van tevoren een bedrag overmaken op:
Rekeningnummer - NL30 KNAB 0400 5584 40
Ten name van - 20 jaar TeamCreative
Onder vermelding van - Donatie Kans voor een Kind
Alvast bedankt voor jouw bijdrage!