Lees gauw dit artikel
rand-bottom-standard

Google Ads uitbesteden

27 July 2021 • Gerben Damhuis

Wil jij meer bezoekers op je website? Overweeg je hierbij om Google Ads in te zetten; het adverteren in de Google zoekresultaten, op Youtube of via display advertenties. Om dit allemaal goed in te stellen en maandelijks bij te houden kost aardig wat tijd. Wil je het adverteren uitbesteden? Dan zijn er een paar punten waar je rekening mee moet houden. Deze willen we graag even onder de aandacht brengen.

1. Je moet zelf eigenaar zijn van je advertentieaccount

We hebben het al eens meegemaakt bij een klant die hun advertentieaccount bij ons neer wou leggen. Het bleek helaas dat ze zelf geen eigenaar waren van hun eigen account. Hierdoor waren ze nog afhankelijk van hun oude marketingbureau om alles over te zetten. Gelukkig waren ze op goede voet met elkaar en was de omschakeling wel te regelen. Maar wat als het contact niet meer zo goed is?! Het is altijd beter om als bedrijf zelf eigenaar te zijn van een advertentieaccount, waarbij je jouw marketingbureau toestemming geeft om je account te beheren. Zo heb je ten eerste volledige controle over wie je toegang geeft tot je account, ten tweede heb je zelf ook inzicht in de resultaten van de advertenties. Je kunt altijd zelf ook even inloggen om een kijkje te nemen.

2. Wees geïnformeerd en stel vragen als die er zijn

Weet je wat je marketingbureau exact voor je doet? Zo niet, vraag het dan gewoon! Zorg ervoor dat je goed geïnformeerd bent. Begrijp je niet alles? Dan is het absoluut geen schande om vragen te stellen. Goede marketingbureaus helpen je met veel plezier.

3. Weet waar je geld naar toe gaat

Uiteraard kost het adverteren via Google geld. Houd er echter rekening mee dat je de advertentiekosten en de vergoeding voor het geleverde werk apart houdt. Stel je voor dat je één vast maandelijks tarief betaald aan je marketingbureau, wie zegt dan hoeveel geld er daadwerkelijk naar de advertenties gaan? Door dit gescheiden te houden, houd je het transparant. Betaal zélf je advertentiekosten aan Google, maar ook je andere marketingplatforms (Facebook, LinkedIn, Bing, …) en betaal apart aan je marketingbureau voor hun geleverd werk. Zo weet je exact waar je geld naartoe gaat en hoeveel er gespendeerd wordt aan je marketing.

blog-image

Gerben Damhuis

Online marketeer
Ik help je graag met vragen over de vindbaarheid en verbetering van je website. Als online marketing specialist werk ik nu 2 jaar bij TeamCreative aan de websites en projecten van de meeste uiteenlopende klanten. Met onderwerpen als telecom, detachering, metaalbewerking tot aan voedselveiligheid.

Heb je een vraag? Je mag me altijd mailen.

Stel je vraag via WhatsApp!
Stuur ons een bericht.

Kunnen we jou ergens mee helpen?
Klik hier!