#1 Een beeld zegt meer dan duizend woorden “Een beeld zegt meer dan duizend woorden.” Het is een geïnspireerde quote afkomstig vanuit het Chinese gezegde: “Hearing something a hundred times isn’t better than seeing it once.” Een beeld vervangt dus eigenlijk “duizend woorden”. Een seconde video bestaat uit 25 beelden. Zo kun je nagaan wat video dan wel niet voor je kan doen! #2 Emotionele trigger Een beeld en dus ook een video zorgt voor een emotionele trigger bij mensen dan tekst. Je ziet het beeld, hoort de muziek, voice-over en geluidseffecten. Emotie is natuurlijk een kenmerk van de mens. #3 Snelheid Met de komst van het internet, de smartphone en tablet zijn we anders gaan kijken. De spanningsboog is hiermee ook veranderd. We zijn vooral sneller afgeleid en zijn sneller gaan kijken. Een video kan voor een gebruiker al een behoorlijke snelheidswinst opleveren ten opzichte van een stuk tekst. #4 Verbonden zijn Mensen verbinden zich sneller aan een video dan aan een stuk tekst. Men verbind zich sneller aan het onderwerp, de personages, karakters, omdat men ze direct ziet. Men verbind, er ontstaat interactie en er kan uiteindelijk sneller worden overgaan tot actie of reactie. #5 Gemakkelijk te verwerken